Wednesday, December 2, 2009

Cuakkkkzzz!!!

al kisah..

nk g jemput yana kat airport..

kali ni aku g sorng je..mls nk ajak yg lain(mereka sdng tonton movie..aku bosan..haha)..

smpai2 airport je, sesat jap..tpaksa pusing balik..nsb baik senang nk nmpak yana...

al-kisah yerr lagi..
bila aku kuar je dr tempat parking 2...

ader la mamat 3 ekor yg tgh berdiri dgn papan tanda di depan..."PEMERIKSAAN POLIS"..bak kata H.S, ayat ni salah..haha..tp myb diaorng dh g Dewan Bahasa & Pustaka kot..huhu..

aku dgn tsengih2 blah je la..pastu sorng mamat ni kata.."tepi2"..aku dh cuak mse tue..bru tringt x pkai sitbelt..haha

maka, ader seekor mamat ni yg memakai baju kaler biru tua..bernama Yusof(aku engat nme dia ni!)..tanya..

"nak lesen & ic"..yeh!!mse 2 plak wallet aku ttingl dlm keta nad..fuhh!!.."alamak bang, ttingal la dlm keta membe"..apabila aku mnutur kn ayat 2..pe lg.kitaorng dpt ceramah percuma la..haha..

pastu dia tya..ader x sapa dlm keta ni yg ader lesen..yana pn mjawab"saya ada"..cik abbg 2 minta la.."meh ikut saya"..

adooooooooooooooiii!!!!pans tul aku!

aku pn kuar skali la..duk kata meja polis 2..yg lg 2 ekor 2 tya aku.."orng mne ni?'..time2 ni la plak nk bkenln..ish3.."ni keta sapa ni"..pyibuk tul la mereka nie...lps 2 kna lg crmh dr si Yusof tue..

dia tulis pe tah kat buku dia..pastu dh settle kat stu..dia suh yana bwk keta..
pala hotak kot mamat 2!!yana 2 mmg la ader lesen..tah 2 3 kali kot dia drive..adooii!!..

aku xplain la kata yana x xpert..dia nk jugak yana bwk..aku mls nk btekak..yela2..yana bwk..

pas dia dh blah..yana kata"zanna,ko tunjjukn la nk masuk gear cne erk"..byng kn..cne la la suh yana bwk..dh la keta byk time 2...

pastu aku nmpk si mamat 2 dtg lik..dia tya"leh x ni?'..sah2 la x boleh sengal(aku ckp dlm hati la..huhu)..then dia ckp"xpe la..biar dia bawak lik"..ceh!nsb baik..

dlm otw nk lik,aku dh risau2 ni..dh la duit tgh sengkek..kne saman la..pastu aku pn bcrta dgn kwn ku...

al-kisah yerr lg..slps crta pnya crta...rupa yer kami bkn kne saman..yah!2 mendakn btapa kami x pnh ader pgalam mcm ni b4 ni..haha..

siot yer mamat2 tu!msti dia gelak2 kn kitaorng..sengal!!!!!!!!!!!!

tp pape pn..lps ni kne aku kne careful..huhu..^_~...

ni la PENGALAMAN..(^_^)

2 comments:

Jazli Safwan said...

pakailah tali pingang keledar walau ke mana jua anda berada..
ttehehhee

aKu Ruzanna.. said...

baikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!haha